Aкадемски назив: Дипломирани комуниколог
Дужина трајања студија: 8 семестара/4 академскe годинe
Обим студија: 240 ЕСПБ
У односу на претходно акредитован програм Комуницирање и односи с јавношћу сада редизајнирамо приступ, тако што поред темељитог упознавања основа, теорија и техника настајања јавности, студенти овладавају техникама и вештинама идентификовања, креирања, моделовања и дистрибуције информација, уз примену савремених масмедијских алатки и уважавање јавности као неопходног чиниоца демократизације. То подразумева примену актуелних техника и метода креирања догађаја и процеса, промену садржаја предмета уопште, али и примену нових начела у поступцима валоризовања студентског рада. Наставни процес фокусиран је на изучавање модерних теоријских садржаја комуниколошких наука, с паралелном применом вештина и техника ПР комуницирања, лобирања и управљања информацијама.
ЦИЉЕВИ СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА
Циљеви програма укључују постизање адекватних компетенција и метода комуниколога (ПР-ова), као и овладавање специфичним вештинама:
- стварање компетентних комуниколога (ПР-ова), са способношћу директног идентификовања, креирања, дистрибуције и презентације информација у свим медијским формама и каналима;
- образовање за послове и задатке који захтевају познавање професионалних стандарда у придобијању пажње јавности и ширења утицаја (лобирања);
- оспособљавање студената за послове анализе, истраживања и предвиђања,друштвено релевантних догађаја и процеса. Поред информатичког образовања, од студената се очекује да овладајуразличитим медијским технологијама, како би постали компетентни субјекти информационо-комуникационих система;
- стицање општих и посебних знања из комуниколошких, културолошких, историјских, правних, социолошких, безбедносних, уметничких и других научних области, која ће им омогућити да стручно и компетентно обављају активности ПР менаџера или друге послове у оквирима служби заодносе с јавностима;
- разумевање политичког, социјалног и културног амбијента у којем раде масмедијска предузећа, установе и организације у Републици Србији, и оспособљавање за уочавање специфичности које треба уважити у креирању пословног наступа ради придобијања публицитета.
- Развијање самосталних програма за унапређење рада у медијима и службама односа с јавностима, за кризне комуникације, као и развијање способности за примену у пракси.
Циљеви су усклађени са основним задацима:
- преношење стручно-апликативних знања ивештина из комуниколошко-културолошке области, уз усмеравање знања ка квалитетним компетенцијама;
- стицање комуниколошке способности и критичке зрелости студената за самосталан рад и анализирање у медијима, као и самостално уочавање друштвеног догађаја, вредновања његовог значаја, те проналажења истинитих података који постају комуникацијски пакети; -пружање могућности појединцима да под једнаким условима располажу информацијама, али и да стекну високо образовање и да се усавршавају током живота.
- стицање наведених способности обезбеђено је уношењем у курикулум већег броја предмета из области медијско-комуниколошких и примењених ПР знања и вештина, при чему програм перцепцира основне трендове који ће редефинисати концепт друштвене заједнице усмислу даље демократизације, глобализације и дигитализације. Тако дефинисани циљ део је остварења педагошке мисије Филозофског факултета у Нишу и важан је за развој овог дела Србије.
ИСХОД ПРОЦЕСА УЧЕЊА
Концепт студија Комуницирање и односи с јавношћу заснован је на низу општих и специфичних комуниколошких компетенција кандидата, како би били спремни да одговоре изазовима масмедијских промена, али и препознавању и каналисању комуникационих токова и структура.
Опште способности подређене су квалитетноми аутономном обављању комуниколошке делатности (ПР-а), а као најважније издвајају се:-
- формирање комуниколога (ПР стручњака) способних да примене стечена знања и вештине у домаћоји међународној комуниколошко-културолошкој пракси.
- да их пренесу на друге иподстакну развој професионално стандардизованог и етичког управљања јавношћу;-развијају сопствену ПР каријеру, непрекидно се образујући уз рад у службама за односе с јавношћу или сличниморганизацијама; -идентификовање, обликовање, презентације и дистрибуције информација ка јавности;-способност истраживања, анализирања, предвиђања и објављивања одређених информација, -битних за шири друштвени интересили интерес клијената.
- самосталност у стручном раду и доношењу одлука битних за придобијањепублицитета; -развој комуникационих способности и вештина;
- колегијалност и лојалност према послодавцима и јавности, смисао за сарадњу и прихватање критике;
- разумевање и поштовање професионалних стандарда.
- способност друштвене интеракције и квалитетне тимске сарадње.
Остваривањем циљева програма студент стиче предметно-специфичне способности:
- темељно познавање и разумевање процеса идентификовања,стварања, обликовања и дистрибуирања информација;
- решавање конкретних ПР проблема, уз употребу теоријских и стручних метода;-коректно владање основним знањем из комуниколошких наука, уз повезивање са вештинама из стручно-апликативних предмета, са циљем управљања јавним простором;
- способност истраживања у литератури, медијима и пракси, као и пласирања информација у одговарајући жанровски оквир;
- адекватна примена информацијско-комуникационе технологије и информационих система, који ће се у највећој мери утицати на ефекте комуникације.
Разумевање процеса настајања, креирања и дизајнирања информационих пакета, према захтевима савремених односа с јавношћу и интересима клијената за придобијањем јавне пажње. Студент је стручно обучен да примени информатичке и комуникационе технологије у класичном, електронском и дигиталном облику, премапотребама информационе заједнице. Посебно се развијају знања и методе тимског рада, вештине преношења информација и њиховог ширења, као и способност континуираног ПР образовања.